Thursday, July 9, 2009

KEJOHANAN 5 SEBELAH PIALA YB KHASIM






Taman Kosas, Ampang - 14 Jun 2009 / 21 Jamadilakhir 1430 bertempat di padang awam Taman Kosas , Pertubuhan Belia Islam Ampang ( BISA ) berjaya menganjurkan Kejohanan Bola Sepak 5 sebelah Piala YB Khasim ( ADUN ) Lembah Jaya.Kejohanan ini telah berjaya menarik minat 32 pasukan dari seluruh pemuda cawangan di Dun Lembah Jaya.
Alhamdulillah, kejohanan ini telah di sempurnakan oleh YB Khasim dengan sedikit ucapan ringkas dan mengambil tendangan penalti bagi merasmikannya.Antara ucapannya, beliau mengharapkan agar aktiviti bersukan ini dapat mengeratkan hubungan dan menjalinkan perpaduan antara kaum dalam kalangan penduduk.Selain itu, pihaknya juga sedang berusaha menyiapkan kertas kerja bagi membina sebuah mini stadium untuk kemudahan penduduk melakukan aktiviti sukan dan riadah.
Turut hadir pada majlis ini Ahli-Ahli Majlis MPAJ, Ketua- Ketua Kampung, AJK PAS Kawasan Ampang serta Exco Dewan Pemuda PAS Kawasan merangkap Urusetia Kejohanan ini.
Kejohanan ini di menangi oleh Pemuda Lembah Jaya Utara setelah berjaya mengalahkan Pasukan Syabab Kg. Melayu Ampang dengan penentuan sepakan penalti.
Majlis penyampaian hadiah di sampaikan oleh wakil ( BISA ) merangkap Imam ( 1 ) Masjid Taman Kosas Ybhg. Ustaz Nazeri bin Mustafa.
Majlis bersurai pada jam 5.30 petang dengan nyanyian Lagu Unit 'Amal Malaysia.

No comments: